طراحی کاتالوگ
نوشته شده توسط : sara

 بخش اول

طراحی کاتالوگ

شايد به طور معمول و بيشتر در کشور ما بروشور و طراحی کاتالوگ را مترادف هم مي‌دانند و تفاوتي بين اين دو قائل نيستند ولي در حقيقت بروشور و طراحی کاتالوگ هر کدام کارکرد و مشخصات خاص خود را دارد، پس در اينجا زودبيز شما را با تعريف و کارکرد هر دو محصول آشنا مي‌کند تا بهتر بتوانيد در مورد آنچه که نياز داريد تصميم‌گيري کنيد :

برشور (Brochure) به کتابچه‌ يا جزوه‌اي گفته مي‌شود که تعداد صفحات آن کمتر از 80 صفحه و حاوي اطلاعات اوليه، تصاوير و نمودارهاي مرتبط با آن باشد. اين اطلاعات در مورد خدمات، محصولات و يا اهداف سازمان شما و چگونگي عملکرد آن‌ها مي‌باشد.

بنابراين يک بروشور بيش از آن که جنبه تبليغات مستقيم براي کالا يا خدمات شما را داشته باشد براي تشريح و آموزش چگونگي آن‌ها به‌کار مي‌رود.

مخاطبي که بروشور شما را در دست مي‌گيرد مانند يک مجله آن را مطالعه مي‌کند و طي آن اطلاعات جامعي از موضوعي که شما قصد معرفي آن را داشته‌ايد بدست مي‌آورد.

در مورد کاتالوگ (Catalogue) با کاربردي متفاوت روبرو هستيم، طراحی کاتالوگ دفترچه‌اي جذاب است حاوي اطلاعاتي فهرست‌وار و دسته بندي شده از آنچه که قصد تبليغ آن را داريد. تصاوير بزرگ از کالا يا موضوع مورد نظر به همراه توضيحاتي تيتروار و کوتاه در کنار اطلاعات و شعار تبليغاتي شرکت شما ترکيبي را بوجود مي‌آورند که طراحی کاتالوگ ناميده مي‌شود. طراحي يک کاتالوگ بايد به گونه اي باشد تا مخاطب را جذب کرده و در کمترين زمان ممکن اطلاعات و پيام را به او منتقل کند پس بايد از جلوه هاي بصري و گرافيک بيشتري نسبت به بروشور برخوردار باشد.

به عنوان مثال؛ اگر شما در يک کاتالوگ 12 صفحه اي ، 10 تا 20 محصول خود را تبليغ مي کنيد، در يک بروشور 12 صفحه‌اي در همان اندازه تنها مي توانيد 3 تا 5 محصول خود را معرفي نماييد چون يک بروشور اطلاعاتت بيشتر را در خود جاي داده است.

قطع و اندازه:

بروشورها و طراحی کاتالوگ ها تقريبا در اندازه و انواع تکنيک‌هاي صحافي مشترک هستند در ايران بيشتر اندازه ها به A4، A5 ، پالتويي (بلند و کشيده) و خشتي (مربع) خلاصه مي‌شوند ولي تنوع سايز بسيار بيش از اين است. مقدار متن و تعداد تصاوير هر پروژه و نسبت بين آن‌ها خود گويا است و بر اساس اين مقادير مجري تبليغات شما مي توان به بهترين‌سايز و تعداد صفحه رسيد. اين محصولات تبليغاتي در انواع يک، دو و چند لت (صفحه)، ته چسب يا جزوه‌اي، و جعبه‌دار (اسليپ کيس قابل سفارش و تهيه هستند.

بايدها و نبايدها در مسير طراحي تا اجراي پروژه طراحی کاتالوگ و بروشور بسيار است ولي دانستن چند نکته کليدي از "زودبيز" بسيار راهگشا است :





:: برچسب‌ها: طراحی کاتالوگ ,
:: بازدید از این مطلب : 1881
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 24 ارديبهشت 1392 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: